Wij helpen u graag!

Bel of mail ons voor meer informatie.

088 - 99 88 990

Het HIN heeft met alle verzekeraars een contract 
De verzekeraar kan vragen om onze AGB-codes:
(22) 220087
of 06280704

Let op: bij elk bezoek aan het HIN
dient u zich te kunnen legitimeren!

Complimenten werkgever

  • Complimenten werkgever donderdag, 29 november 2018

    Graag wil ik mijn waardering uitspreken voor de wijze waarop jullie mijn dringende vraag of 1 van mijn medewerkers op korte termijn geholpen zou kunnen worden aan zijn liesbreuk ingevuld hebben. Allereerst Anita die -ondanks jullie volle agenda- voor onze slager die we echt niet kunnen missen een plekje wist te vinden op een dag die toch eigenlijk al vol gepland was. Daarnaast ook complimenten aan Lisette die mijn collega de volgende dag in meerdere gesprekken alle benodigde informatie heeft gegeven en ook mij nog belde dat alles geregeld was. Binnen 1 week geholpen worden, hoe fijn is dat. Ik heb veel ziekenhuizen gebeld maar niemand die extra moeite wilde doen. Jullie waren de eerste. Dames complimenten ook namens mijn collega. Met vriendelijke groet, Sylvia Wijsman Directeur Lees meer...

Nieuws

  • Irene Groenink over ZBC's dinsdag, 25 september 2018

    Zelfstandige behandelcentra maken de zorg goedkoper en patiënten zijn tevreden, maar financieel hebben ze het moeilijk. Irene Groenink, directeur van Annatommie mc, wil meer erkenning van de overheid en zorgverzekeraars. Lees meer...

  • NZa: wachttijden zorg lopen de spuigaten uit dinsdag, 16 januari 2018

    De Nederlandse Zorgauthoriteit (NZa) constateert onacceptabele wachttijden in de zorg. Voor een aantal specialismen in de medisch-specialistische zorg zijn de wachttijden te lang. Zo kan de wachttijd voor een poliklinisch bezoek aan de oogarts in Noordoost-Nederland oplopen tot ruim negen weken, terwijl de norm vier weken is. Voor dagbehandeling in een ziekenhuis is de norm 6 weken (zie: Treeknormen). Komt u echter voor een behandeling naar het Heelkunde Instituut dan wordt u al binnen 2 weken geholpen. Lees meer...

Ervaring oud-patiënten

  • hele grote pluim voor uw zorg maandag, 31 december 2018

    Beste Allemaal, In mei 2018 werd een liesbreuk vastgesteld & bij mijn Haagse Ziekenhuis bleek na de intake dat er pas eind december plaats was. Omdat ik mij soms uitsluitend met een rollator kon verplaatsen (in juli heb ik op die wijze mijn Zweedse kleinzoons bezocht) zocht ik naar een snellere oplossing & op 2 augustus kwam ik in contact met uw kliniek. Lees meer...

  • Complimenten voor allemaal vrijdag, 07 december 2018

    Mijn complimenten voor allemaal. Van binnenkomst tot vertrek alles prima geregeld. Vriendelijk, behulpzaam. Mijn dank. Anja Duncker Lees meer...

De Stichting Heelkunde Instituut Nederland (HIN)  is opgericht op 4 november 2004. De eerste operaties zijn uitgevoerd op 2 februari 2005 in de locatie Vlaardingen. Het is een instituut voor medisch specialistische zorg, een IMSZ.

Het HIN heeft als doelstelling het verrichten van relatief simpele electieve chirurgie. De speerpunten liggen op laparoscopische chirurgie, in het bijzonder liesbreuk- en galblaasoperaties. Het totaal aantal operaties, uitgevoerd door het HIN ligt op ongeveer 4200.

De basisfilosofie van het HIN is dat de organisatie zo flexibel als mogelijk en verantwoord moet functioneren. Daarom is ervoor gekozen om geen eigen OK-faciliteiten aan te trekken maar gebruik te maken van de overcapaciteit van derden. Het HIN werkt momenteel op drie locaties in Nederland.

Kosten van de gezondheidszorg

Het HIN beschouwt de 'focus factory met centrumeffect' als de leidraad voor een betere zorg. Anders gezegd betekent dit dat een chirurg die de kans krijgt zich volledig toe te leggen op een bepaalde behandeling niet zo snel meer voor verrassingen komt te staan, waardoor de resultaten aanzienlijk beter zijn en de zorg goedkoper wordt. Het HIN is het eerste gespecialiseerde centrum in Nederland op het gebied laparoscopische operaties. Het medisch toezicht heeft het HIN ondergebracht bij een medische staf, onder leiding van prof. dr. J. Jeekel. Samen met de medische staf ontwikkelde het HIN het concept van de 'planbare zorg', operaties die niet acuut nodig zijn, die zich dus min of meer laten inpassen in de agenda van de patiënt.

Kortom...

In één zin samengevat is de doelstelling van het HIN om zijn diensten consistent, betrouwbaar, klantgericht, transparant, snel en tegen lage kosten te realiseren.