Wij helpen u graag!

Bel of mail ons voor meer informatie.

088 - 99 88 990

Het HIN heeft met alle verzekeraars een contract 
De verzekeraar kan vragen om onze AGB-codes:
(22) 220087
of 06280704

Let op: bij elk bezoek aan het HIN
dient u zich te kunnen legitimeren!

Let op: als gevolg van de wet op de privacy (AVG) kan het HIN alleen nog patienten accepteren die over een DigiD code beschikken!

Complimenten werkgever

  • Complimenten werkgever donderdag, 29 november 2018

    Graag wil ik mijn waardering uitspreken voor de wijze waarop jullie mijn dringende vraag of 1 van mijn medewerkers op korte termijn geholpen zou kunnen worden aan zijn liesbreuk ingevuld hebben. Allereerst Anita die -ondanks jullie volle agenda- voor onze slager die we echt niet kunnen missen een plekje wist te vinden op een dag die toch eigenlijk al vol gepland was. Daarnaast ook complimenten aan Lisette die mijn collega de volgende dag in meerdere gesprekken alle benodigde informatie heeft gegeven en ook mij nog belde dat alles geregeld was. Binnen 1 week geholpen worden, hoe fijn is dat. Ik heb veel ziekenhuizen gebeld maar niemand die extra moeite wilde doen. Jullie waren de eerste. Dames complimenten ook namens mijn collega. Met vriendelijke groet, Sylvia Wijsman Directeur Lees meer...

Nieuws

  • Parool: Wachtlijsten in de zorg? Er is altijd plek in privékliniek woensdag, 19 mei 2021

    In Het Parool van 19 mei 2021 wordt de problematiek van de wachtlijsten en zorgplafonds nader toegelicht. Het Heelkunde Instituut is een van de klinieken die laat zien hoe deze achterstanden kunnen worden weggewerkt. Volgens directeur Ton Manuel van het Heelkunde Instituut zouden de vier klinieken van het HIN met gemak meer ­operaties kunnen inplannen. “Ik heb dertig ­ziekenhuizen aangeschreven met dit aanbod, maar geen enkel ziekenhuis wil de samen­werking aangaan.” Klik hier voor het hele artikel: Wachtlijsten in de zorg? Er is altijd plek in een privékliniek van Malika Sevil en Bas Soetenhorst in Het Parool.   Lees meer...

  • Chirurg opereert niet voor het geld vrijdag, 06 november 2020

    "De dokter komt te vaak in de verleiding om een ingreep te doen in plaats van een gesprek met de patiënt te voeren over een gezondere leefstijl." Dat zei Chris van den Haak van BDO Accountants in de Tubantia van 21 oktober. Onzin, vindt dr. Lutke Holzik chirurg-oncoloog van ZGT.  Lees meer...

Ervaring oud-patiënten

  • 100 punten maandag, 17 mei 2021

    Hallo,bij deze wil ik even reageren op mijn liesbreukoperatie op 11 mei en mijn bewondering uitspreken voor het team van artsen en verpleegkundigen. Ik ben zeer goed geholpen, het personeel was heel vriendelijk en betrokken ook al lijkt het misschien lopendebandwerk werk, maar zo voelde het niet. Ook de zorg na de operatie was prima, dus wat mij betreft 100 punten voor dokter Heres en zijn team! Hartelijke groet, Mayco Pausma, Emmeloord Lees meer...

  • ik heb mij gehoord en veilig gevoeld woensdag, 05 mei 2021

    Locatie Enschede: Secretariaat: vriendelijk, informatief, geduldig, meedenkend. Verpleging: Astrid en Thijmen en collega's, deskundig, vriendelijk, staan meteen klaar voor je en niets is te veel. Bedankt en complimenten voor jullie inzet. Team dr. Maaijens: Deskundig, zeer communicatief en betrokken. Bovenstaand heeft er voor gezorgd dat ik mij gehoord en veilig gevoeld heb. Kwaliteit van zorg en leven staat hier voorop. Nogmaals bedankt.Eric Bertels Lees meer...

Het Heelkunde Instituut Nederland (HIN) is opgericht op 4 november 2004. De eerste operaties zijn uitgevoerd op 2 februari 2005 in de locatie Vlaardingen. Het is een instituut voor medisch specialistische zorg, een IMSZ.

Het HIN heeft als doelstelling het verrichten van relatief simpele electieve chirurgie. De speerpunten liggen op laparoscopische chirurgie, in het bijzonder liesbreuk- en galblaasoperaties. Het totaal aantal operaties, uitgevoerd door het HIN ligt op ongeveer 7000.

De basisfilosofie van het HIN is dat de organisatie zo flexibel als mogelijk en verantwoord moet functioneren. Daarom is ervoor gekozen om geen eigen OK-faciliteiten aan te trekken maar gebruik te maken van de overcapaciteit van derden. Het HIN werkt momenteel op vier locaties in Nederland.

Kosten van de gezondheidszorg

Het HIN beschouwt de 'focus factory met centrumeffect' als de leidraad voor een betere zorg. Anders gezegd betekent dit dat een chirurg die de kans krijgt zich volledig toe te leggen op een bepaalde behandeling niet zo snel meer voor verrassingen komt te staan, waardoor de resultaten aanzienlijk beter zijn en de zorg goedkoper wordt. Het HIN is het eerste gespecialiseerde centrum in Nederland op het gebied laparoscopische operaties. Het medisch toezicht heeft het HIN ondergebracht bij een medische staf, onder leiding van prof. dr. J. Jeekel. Samen met de medische staf ontwikkelde het HIN het concept van de 'planbare zorg', operaties die niet acuut nodig zijn, die zich dus min of meer laten inpassen in de agenda van de patiënt.

Kortom...

In één zin samengevat is de doelstelling van het HIN om zijn diensten consistent, betrouwbaar, klantgericht, transparant, snel en tegen lage kosten te realiseren.