Wij helpen u graag!

Bel of mail ons voor meer informatie.

088 - 99 88 990

Het HIN heeft met alle verzekeraars een contract 
De verzekeraar kan vragen om onze AGB-codes:
(22) 220087
of 06280704

Let op: bij elk bezoek aan het HIN
dient u zich te kunnen legitimeren!

Nieuws

  • NZa: wachttijden zorg lopen de spuigaten uit dinsdag, 16 januari 2018

    De Nederlandse Zorgauthoriteit (NZa) constateert onacceptabele wachttijden in de zorg. Voor een aantal specialismen in de medisch-specialistische zorg zijn de wachttijden te lang. Zo kan de wachttijd voor een poliklinisch bezoek aan de oogarts in Noordoost-Nederland oplopen tot ruim negen weken, terwijl de norm vier weken is. Voor dagbehandeling in een ziekenhuis is de norm 6 weken (zie: Treeknormen). Komt u echter voor een behandeling naar het Heelkunde Instituut dan wordt u al binnen 2 weken geholpen. Lees meer...

  • Gemiddelde wachttijd ziekenhuis fors langer geworden woensdag, 04 januari 2017

    Patiënten moeten steeds langer wachten op een behandeling. Sinds 2014 stijgen wachttijden in ziekenhuizen fors, zo blijkt uit een inventarisatie van de cijfers. Lees meer...

Ervaring oud-patiënten

  • Niets dan lof woensdag, 15 november 2017

    Beste Anita Kuiper, Niets dan lof voor de het H.I.N.. Ik had vooraf wat reviews gelezen die allen heel positief zijn. Nu wil ik mijn steentje bijdragen want ik ben uiterst tevreden over het H.I.N. Het ging allemaal bijzonder rap, vakkundig en liefdevol. Bij een regulier ziekenhuis in de buurt zou ik rond de twaalf weken hebben moeten wachten, wat mij erg slecht uitkwam. Lees meer...

  • Erg prettig en vakkundig, korte wachttijd maandag, 16 oktober 2017

    Via mijn zorgverzekeraar uiteindelijk geholpen door HIN. Goede snelle service met een persoonlijke aanpak. Erg prettig en vakkundig. De korte wachttijd was een plus. Lees meer...

Test Consumentenbond

De Stichting Heelkunde Instituut Nederland (HIN)  is opgericht op 4 november 2004. De eerste operaties zijn uitgevoerd op 2 februari 2005 in de locatie Vlaardingen. Het is een instituut voor medisch specialistische zorg, een IMSZ.

Het HIN heeft als doelstelling het verrichten van relatief simpele electieve chirurgie. De speerpunten liggen op laparoscopische chirurgie, in het bijzonder liesbreuk- en galblaasoperaties. Het totaal aantal operaties, uitgevoerd door het HIN ligt op ongeveer 4200.

De basisfilosofie van het HIN is dat de organisatie zo flexibel als mogelijk en verantwoord moet functioneren. Daarom is ervoor gekozen om geen eigen OK-faciliteiten aan te trekken maar gebruik te maken van de overcapaciteit van derden. Het HIN werkt momenteel op vier locaties door heel Nederland. Drie ervan beschikken over operatiefaciliteiten en een is als poli ingericht, waar kleine verrichtingen plaatsvinden.

Kosten van de gezondheidszorg

Het HIN beschouwt de 'focus factory met centrumeffect' als de leidraad voor een betere zorg. Anders gezegd betekent dit dat een chirurg die de kans krijgt zich volledig toe te leggen op een bepaalde behandeling niet zo snel meer voor verrassingen komt te staan, waardoor de resultaten aanzienlijk beter zijn en de zorg goedkoper wordt. Het HIN is het eerste gespecialiseerde centrum in Nederland op het gebied laparoscopische operaties. Het medisch toezicht heeft het HIN ondergebracht bij een medische staf, onder leiding van prof. dr. J. Jeekel. Samen met de medische staf ontwikkelde het HIN het concept van de 'planbare zorg', operaties die niet acuut nodig zijn, die zich dus min of meer laten inpassen in de agenda van de patiënt.

Kortom...

In één zin samengevat is de doelstelling van het HIN om zijn diensten consistent, betrouwbaar, klantgericht, transparant, snel en tegen lage kosten te realiseren.