Wij helpen u graag!

Bel of mail ons voor meer informatie.

088 - 99 88 990

Het HIN heeft met alle verzekeraars een contract 
De verzekeraar kan vragen om onze AGB-codes:
(22) 220087
of 06280704

Let op: bij elk bezoek aan het HIN
dient u zich te kunnen legitimeren!

Let op: als gevolg van de wet op de privacy (AVG) kan het HIN alleen nog patienten accepteren die over een DigiD code beschikken!

Complimenten werkgever

  • Complimenten werkgever donderdag, 29 november 2018

    Graag wil ik mijn waardering uitspreken voor de wijze waarop jullie mijn dringende vraag of 1 van mijn medewerkers op korte termijn geholpen zou kunnen worden aan zijn liesbreuk ingevuld hebben. Allereerst Anita die -ondanks jullie volle agenda- voor onze slager die we echt niet kunnen missen een plekje wist te vinden op een dag die toch eigenlijk al vol gepland was. Daarnaast ook complimenten aan Lisette die mijn collega de volgende dag in meerdere gesprekken alle benodigde informatie heeft gegeven en ook mij nog belde dat alles geregeld was. Binnen 1 week geholpen worden, hoe fijn is dat. Ik heb veel ziekenhuizen gebeld maar niemand die extra moeite wilde doen. Jullie waren de eerste. Dames complimenten ook namens mijn collega. Met vriendelijke groet, Sylvia Wijsman Directeur Lees meer...

Nieuws

  • HIN sponsort Ride for the Sinus woensdag, 25 augustus 2021

    Het Heelkunde Instituut is gestart met de sponsoring van Ride for the Sinus. Ride for Sinus vraagt aandacht voor sinus pilonidalis, een aandoening die met name voorkomt in en rond de bilnaad waardoor wielrennen niet meer mogelijk is. Lees verder bij Sponsoractiviteiten... Lees meer...

  • Parool: Wachtlijsten in de zorg? Er is altijd plek in privékliniek woensdag, 19 mei 2021

    In Het Parool van 19 mei 2021 wordt de problematiek van de wachtlijsten en zorgplafonds nader toegelicht. Het Heelkunde Instituut is een van de klinieken die laat zien hoe deze achterstanden kunnen worden weggewerkt. Volgens directeur Ton Manuel van het Heelkunde Instituut zouden de vier klinieken van het HIN met gemak meer ­operaties kunnen inplannen. “Ik heb dertig ­ziekenhuizen aangeschreven met dit aanbod, maar geen enkel ziekenhuis wil de samen­werking aangaan.” Klik hier voor het hele artikel: Wachtlijsten in de zorg? Er is altijd plek in een privékliniek van Malika Sevil en Bas Soetenhorst in Het Parool.   Lees meer...

Ervaring oud-patiënten

  • 100 punten maandag, 17 mei 2021

    Hallo,bij deze wil ik even reageren op mijn liesbreukoperatie op 11 mei en mijn bewondering uitspreken voor het team van artsen en verpleegkundigen. Ik ben zeer goed geholpen, het personeel was heel vriendelijk en betrokken ook al lijkt het misschien lopendebandwerk werk, maar zo voelde het niet. Ook de zorg na de operatie was prima, dus wat mij betreft 100 punten voor dokter Heres en zijn team! Hartelijke groet, Mayco Pausma, Emmeloord Lees meer...

  • ik heb mij gehoord en veilig gevoeld woensdag, 05 mei 2021

    Locatie Enschede: Secretariaat: vriendelijk, informatief, geduldig, meedenkend. Verpleging: Astrid en Thijmen en collega's, deskundig, vriendelijk, staan meteen klaar voor je en niets is te veel. Bedankt en complimenten voor jullie inzet. Team dr. Maaijens: Deskundig, zeer communicatief en betrokken. Bovenstaand heeft er voor gezorgd dat ik mij gehoord en veilig gevoeld heb. Kwaliteit van zorg en leven staat hier voorop. Nogmaals bedankt.Eric Bertels Lees meer...

U heeft recht op de beste medische zorg, wij streven ernaar die te leveren, in alle opzichten. Het wordt echter lastig goede zorg te leveren als de patiënt niet goed meewerkt, want dat gebeurt ook. Patiënt en arts zullen moeten samenwerken om de beste resultaten te bereiken.

Rechten

De Patiëntenwet (formeel: de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO)) regelt de relatie tussen u en uw hulpverlener. De vijf belangrijkste onderdelen uit de Patiëntenwet zijn:

  • het recht op informatie
  • het recht om zelf te beslissen of u akkoord gaat met een behandeling of een onderzoek
  • het medisch dossier en het recht op inzage
  • het recht op privacy
  • vertegenwoordiging

Daarnaast kunt u in de gezondheidszorg altijd een tweede mening vragen. Met een 'tweede mening' of 'second opinion', wordt bedoeld het oordeel of advies van een andere deskundige dan uw eigen arts of hulpverlener. Deze geeft op verzoek zijn mening over een diagnose of een behandeling. Hij neemt de behandeling niet op voorhand over. U kunt over iedere soort behandeling in de gezondheidszorg een tweede mening vragen. Of dat nu een behandeling van de fysiotherapeut, specialist of van een andere hulpverlener is. Dat mag u altijd doen. Daarvoor heeft u van niemand toestemming nodig, ook niet van uw eigen hulpverlener. Voor de vergoeding van de kosten voor een "second opinion" verwijzen we u naar uw ziektekostenverzekeraar.

Plichten

Als patiënt bent u verplicht duidelijke en volledige informatie te geven over uw gezondheidstoestand, zodat de behandelend arts een goede diagnose kan stellen en een deskundige behandeling kan geven. Als u samen met de arts een behandeling bent overeengekomen, houdt u zich dan aan de gemaakte afspraken. Dat houdt bijvoorbeeld in dat u de voorgeschreven medicijnen trouw gebruikt en de leefregels volgt. Als u het niet eens bent met de behandeling, bespreek dit dan met de betreffende arts of verpleegkundige. U kunt daarnaast zelf meewerken aan uw behandeling door:

  • het aan te geven als u iets niet begrijpt of als u ergens over twijfelt;
  • het te laten weten als u voor uw gevoel tegenstrijdige adviezen of informatie krijgt;
  • vooraf het verloop van uw operatie te bespreken met uw zorgverlener;
  • op te schrijven welke medicijnen u gebruikt en voor welke medicijnen u allergisch bent;
  • vragen te stellen als medicijnen er anders uitzien dan u verwacht.

Legitimatie verplicht

Ten slotte heeft u de verplichting om zich te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) en de kliniek (via uw ziektekostenverzekeraar) te betalen voor de geleverde zorg. De tarieven die de kliniek in rekening brengt, zijn landelijk vastgesteld.

Formulier Informed Consent

Het Heelkunde Instituut volgt de procedure voor Informed Consent. Dat wil zeggen dat de patiënt wordt gevraagd dit toestemmingsformulier te ondertekenen en verklaart dat hij/zij heeft begrepen wat er met hem/haar aan de hand is en welke behandeling door de artsen van het HIN zal worden uitgevoerd.