Wij helpen u graag!

Bel of mail ons voor meer informatie.

088 - 99 88 990

Het HIN heeft met alle verzekeraars een contract 
De verzekeraar kan vragen om onze AGB-codes:
(22) 220087
of 06280704

Let op: bij elk bezoek aan het HIN
dient u zich te kunnen legitimeren!

Nieuws

  • Irene Groenink over ZBC's dinsdag, 25 september 2018

    Zelfstandige behandelcentra maken de zorg goedkoper en patiënten zijn tevreden, maar financieel hebben ze het moeilijk. Irene Groenink, directeur van Annatommie mc, wil meer erkenning van de overheid en zorgverzekeraars. Lees meer...

  • NZa: wachttijden zorg lopen de spuigaten uit dinsdag, 16 januari 2018

    De Nederlandse Zorgauthoriteit (NZa) constateert onacceptabele wachttijden in de zorg. Voor een aantal specialismen in de medisch-specialistische zorg zijn de wachttijden te lang. Zo kan de wachttijd voor een poliklinisch bezoek aan de oogarts in Noordoost-Nederland oplopen tot ruim negen weken, terwijl de norm vier weken is. Voor dagbehandeling in een ziekenhuis is de norm 6 weken (zie: Treeknormen). Komt u echter voor een behandeling naar het Heelkunde Instituut dan wordt u al binnen 2 weken geholpen. Lees meer...

Ervaring oud-patiënten

  • Complimenten vrijdag, 10 augustus 2018

    Dhr. De Sonnaville complimenteerde ons telefonisch ons over zijn operatie in Amstelveen, en met name mevrouw Kuiper, meneer Heeres en het verplegend personeel. "Het was van begin tot eind heel goed verzorgd." Lees meer...

  • Vandaag weer getennist donderdag, 03 mei 2018

    Geachte heer, mevrouw, Op woensdag 2 mei heeft dokter Heres mijn voicemail ingesproken (ik was net te laat met opnemen). Hij wilde weten hoe het mij vergaan was na de liesbreukoperatie van 19 april. Ik had al begrepen dat ik aan beide zijden een matje heb gekregen. Lees meer...

Test Consumentenbond

U heeft recht op de beste medische zorg, wij streven ernaar die te leveren, in alle opzichten. Het wordt echter lastig goede zorg te leveren als de patiënt niet goed meewerkt, want dat gebeurt ook. Patiënt en arts zullen moeten samenwerken om de beste resultaten te bereiken.

Rechten

De Patiëntenwet (formeel: de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst (WGBO)) regelt de relatie tussen u en uw hulpverlener. De vijf belangrijkste onderdelen uit de Patiëntenwet zijn:

  • het recht op informatie
  • het recht om zelf te beslissen of u akkoord gaat met een behandeling of een onderzoek
  • het medisch dossier en het recht op inzage
  • het recht op privacy
  • vertegenwoordiging

Daarnaast kunt u in de gezondheidszorg altijd een tweede mening vragen. Met een 'tweede mening' of 'second opinion', wordt bedoeld het oordeel of advies van een andere deskundige dan uw eigen arts of hulpverlener. Deze geeft op verzoek zijn mening over een diagnose of een behandeling. Hij neemt de behandeling niet op voorhand over. U kunt over iedere soort behandeling in de gezondheidszorg een tweede mening vragen. Of dat nu een behandeling van de fysiotherapeut, specialist of van een andere hulpverlener is. Dat mag u altijd doen. Daarvoor heeft u van niemand toestemming nodig, ook niet van uw eigen hulpverlener. Voor de vergoeding van de kosten voor een "second opinion" verwijzen we u naar uw ziektekostenverzekeraar.

Plichten

Als patiënt bent u verplicht duidelijke en volledige informatie te geven over uw gezondheidstoestand, zodat de behandelend arts een goede diagnose kan stellen en een deskundige behandeling kan geven. Als u samen met de arts een behandeling bent overeengekomen, houdt u zich dan aan de gemaakte afspraken. Dat houdt bijvoorbeeld in dat u de voorgeschreven medicijnen trouw gebruikt en de leefregels volgt. Als u het niet eens bent met de behandeling, bespreek dit dan met de betreffende arts of verpleegkundige. U kunt daarnaast zelf meewerken aan uw behandeling door:

  • het aan te geven als u iets niet begrijpt of als u ergens over twijfelt;
  • het te laten weten als u voor uw gevoel tegenstrijdige adviezen of informatie krijgt;
  • vooraf het verloop van uw operatie te bespreken met uw zorgverlener;
  • op te schrijven welke medicijnen u gebruikt en voor welke medicijnen u allergisch bent;
  • vragen te stellen als medicijnen er anders uitzien dan u verwacht.

Legitimatie verplicht

Ten slotte heeft u de verplichting om zich te legitimeren met een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) en de kliniek (via uw ziektekostenverzekeraar) te betalen voor de geleverde zorg. De tarieven die de kliniek in rekening brengt, zijn landelijk vastgesteld.

Formulier Informed Consent

Het Heelkunde Instituut volgt de procedure voor Informed Consent. Dat wil zeggen dat de patiënt wordt gevraagd dit toestemmingsformulier te ondertekenen en verklaart dat hij/zij heeft begrepen wat er met hem/haar aan de hand is en welke behandeling door de artsen van het HIN zal worden uitgevoerd.