Wij helpen u graag!

Bel of mail ons voor meer informatie.

088 - 99 88 990

Het HIN heeft met alle verzekeraars een contract 
De verzekeraar kan vragen om onze AGB-codes:
(22) 220087
of 06280704

Let op: bij elk bezoek aan het HIN
dient u zich te kunnen legitimeren!

Let op: als gevolg van de wet op de privacy (AVG) kan het HIN alleen nog patienten accepteren die over een DigiD code beschikken!

Complimenten werkgever

  • Complimenten werkgever donderdag, 29 november 2018

    Graag wil ik mijn waardering uitspreken voor de wijze waarop jullie mijn dringende vraag of 1 van mijn medewerkers op korte termijn geholpen zou kunnen worden aan zijn liesbreuk ingevuld hebben. Allereerst Anita die -ondanks jullie volle agenda- voor onze slager die we echt niet kunnen missen een plekje wist te vinden op een dag die toch eigenlijk al vol gepland was. Daarnaast ook complimenten aan Lisette die mijn collega de volgende dag in meerdere gesprekken alle benodigde informatie heeft gegeven en ook mij nog belde dat alles geregeld was. Binnen 1 week geholpen worden, hoe fijn is dat. Ik heb veel ziekenhuizen gebeld maar niemand die extra moeite wilde doen. Jullie waren de eerste. Dames complimenten ook namens mijn collega. Met vriendelijke groet, Sylvia Wijsman Directeur Lees meer...

Nieuws

  • Parool: Wachtlijsten in de zorg? Er is altijd plek in privékliniek woensdag, 19 mei 2021

    In Het Parool van 19 mei 2021 wordt de problematiek van de wachtlijsten en zorgplafonds nader toegelicht. Het Heelkunde Instituut is een van de klinieken die laat zien hoe deze achterstanden kunnen worden weggewerkt. Volgens directeur Ton Manuel van het Heelkunde Instituut zouden de vier klinieken van het HIN met gemak meer ­operaties kunnen inplannen. “Ik heb dertig ­ziekenhuizen aangeschreven met dit aanbod, maar geen enkel ziekenhuis wil de samen­werking aangaan.” Klik hier voor het hele artikel: Wachtlijsten in de zorg? Er is altijd plek in een privékliniek van Malika Sevil en Bas Soetenhorst in Het Parool.   Lees meer...

  • Chirurg opereert niet voor het geld vrijdag, 06 november 2020

    "De dokter komt te vaak in de verleiding om een ingreep te doen in plaats van een gesprek met de patiënt te voeren over een gezondere leefstijl." Dat zei Chris van den Haak van BDO Accountants in de Tubantia van 21 oktober. Onzin, vindt dr. Lutke Holzik chirurg-oncoloog van ZGT.  Lees meer...

Ervaring oud-patiënten

  • 100 punten maandag, 17 mei 2021

    Hallo,bij deze wil ik even reageren op mijn liesbreukoperatie op 11 mei en mijn bewondering uitspreken voor het team van artsen en verpleegkundigen. Ik ben zeer goed geholpen, het personeel was heel vriendelijk en betrokken ook al lijkt het misschien lopendebandwerk werk, maar zo voelde het niet. Ook de zorg na de operatie was prima, dus wat mij betreft 100 punten voor dokter Heres en zijn team! Hartelijke groet, Mayco Pausma, Emmeloord Lees meer...

  • ik heb mij gehoord en veilig gevoeld woensdag, 05 mei 2021

    Locatie Enschede: Secretariaat: vriendelijk, informatief, geduldig, meedenkend. Verpleging: Astrid en Thijmen en collega's, deskundig, vriendelijk, staan meteen klaar voor je en niets is te veel. Bedankt en complimenten voor jullie inzet. Team dr. Maaijens: Deskundig, zeer communicatief en betrokken. Bovenstaand heeft er voor gezorgd dat ik mij gehoord en veilig gevoeld heb. Kwaliteit van zorg en leven staat hier voorop. Nogmaals bedankt.Eric Bertels Lees meer...

Het HIN werkt samen met werkgevers, arbodiensten, ziekenhuizen en zorgverzekeraars. Die samenwerking heeft geresulteerd in afspraken over bijvoorbeeld "zorggarantie". Zorggarantie betekent dat patiënten binnen vijf werkdagen bij de arts voor consultatie terecht kunnen en dat de behandeling binnen tien dagen start.

Werkgevers

Werkgevers kunnen ervoor kiezen zich aan te sluiten bij verzekeraars die zorgbemiddeling aanbieden. De werknemers van deze werkgevers die op een wachtlijst voor een behandeling staan, worden eerder geholpen en zullen dus weer snel aan het werk kunnen. Voor bepaalde medische zorg, zoals liesbreuken wordt zelfs zorggarantie geboden. Zo hebben een aantal zorgverzekeraars garantie-afspraken gemaakt met het HIN.

Ziekenhuizen met achterwachtfunctie

Bij de onderstaande ziekenhuizen is sprake van een achterwachtfunctie of is er een werkrelatie met de aan het HIN verbonden medisch specialisten.

Ikazia Ziekenhuis
Montessoriweg 1
3083 AN. Rotterdam

Dijklander Ziekenhuis
Waterlandlaan 250
1441 RN. Purmerend

Maatschappelijke kosten en werkgeverslasten

Bij het HIN worden liesbreuken en andere buikwandoperaties zónder wachtlijst verricht en met een kortere revalidatie. Uitgaande van een herstelperiode van zes weken kost een buikwandbreuk in de reguliere zorg aan verzuim jaarlijks 58,6 miljoen euro. Door een behandeling bij het HIN kan de verzuimperiode worden teruggebracht tot circa twee weken, tegen de totale kosten van 19,5 miljoen euro. Dat betekent dus een besparing van 39,1 miljoen euro. Omgerekend betekent dat een besparing van 1710 euro per medewerker met een liesbreuk. Bovendien ontstaat er een verzuimbesparing door de lagere kans op recidive. Bij een reguliere liesbreukoperatie is de kans op recidive tussen 13 en 17 procent; behandeling bij het HIN betekent voor werkgevers een lagere premie, omdat de kans op recidive onder de 1,5 procent ligt.